torsdag 21 mars 2013

bebbes

Bildgranat.


Ni skulle bara veta hur mycket tvätt jag viker (nu tänker ni & varför skulle vi vilja veta det? för att ni bara vill) och på måndagen efter jag varit ledig 2 dagar är det ett berg! Jag tvättar endå 3ggr i veckan, kanske har dom dagis här och alla får låna kläder under helgen när jag är borta?


När barnen sover får jag tiden över att skypa. Ibland spårar skype (asså going wild) och vi börjar skicka bilder på oss själva på whatsapp (världens bästa app och nej jag får inte betalt för att göra grym reklam för dom).



När det är fint väder passar jag och kickorna på att bege oss ut mot nya äventyr i luften. Här på picknick på garageuppfarten (man måste börja lätt, nära hemmet där man känner sig säker!)


Ibland kan ni även hitta oss på Indoor Sandbox. Sandlåda inomhus, grymt. Två stora vollyboll planer dom öppnar upp för lortisar att leka på. Lite jobbigt att vara ensam med reptilerna där dock. Den ena sitter och halsar sanden och den andra springer mot kanten som är skyhög, det är då jag funderar på att springa åt ett tredje håll och låtsas som att inte tusan vet jag vilka dom är.


När man numera är 'tvåbarns mamma'  kan det lätt se ut såhär på kläderna när man faktiskt vill ha kaffe. 
(det var mitt i en arbetsdag, jag var definitivt inte off här!!)


Ellie har blivit väldigt 'Stinig' (skulle ju bli dumt om jag sa mammig) och hon vill mest att jag ska bära henne hela tiden. Har man tur kan det räcka med att hon sitter i mitt knä och har sin apa och sina fingrar (vad hände med tummen??? HALLLÅÅÅ??)


Vissa dagar ballar kidsen ur och jag vägrar åka nånstans med dom, då blir det snacktime hemma. (dessa dagar är man nära på att dö med tanke på att man inte lämnar huset på då 10 timmar. men tanken på att åka nånstans med dom när de konstant skriker är mer skrämmande)


Var hemma Maja och hade Monopol kväll, då hade de en stor jäkla lekanläggning på bottenvåningen. Normalt? Skulle inte tro det men who am I to know?


En dag åkte vi til ett köpcentra innan de öppnade affärerna och went wild på lekplatserna. Här mötte jag en kille som tyckte jag skulle göra en tatuering på foten. Är det något man brukar säga till nån man träffar för första gången? Såg min fot verkligen så fruktansvärt naken ut? strumpa kanske? 


'ibland ligger vi i våran fotölj och moffar' Alla och då menar jag verkligen alla har de 'Gold Fish' snacksen. Man skulle kunna säga att det är en fisk som verkligen inte smakar fisk.


Man får otroligt mycket tid över när ungarna sover och det är jag verkligen inte van med efter att ha jobbat på donken i cirkus fem år så jag sysselsätter mig med det jag kan.


Hittar man inte ena ungen är det bäst att man kollar i alla skåp! (tips från hon som kollade i ett skåp)


Det är hit jag åker varje måndag och fredag och leker (asså jag har ju barnen med mig) till Federal Way Community Center och 'come and play with me'. (ja ja ja vi är på väg!)


Såhär ser det ut inne och kidsen älskar det 'the bouncy house' är det roligaste dom vet, dom skrattar som om dom inte ens visste vad som var roligt. 


Jag måste ju säga att dom är ju alltid ljuvliga när dom sover :)


Jag blev mutad av June and Darren och byta lite tider. Ja men visst sa jag om ni har något gott att bjuda på.



Jag hade en liten (!!!) incident med städarna här. De är ruttna, fruktansvärda (okej det va elakt sagt) men de är helt enkelt dåliga. De bara rör till mer än de städar. Ingenting står på rätt plats och man måste gå och rätta till allt. Fruktansvärt irriterande (jag vet jag är sjuk men va fan städa inte om du inte kan!!)


Lovisa var ledig någon dag så då följde hon med mig och reptilerna på dagsnöje! 
Det tycker jag va kul, härligt att få någon att prata med som faktiskt svarar tillbaka, man har inte höga krav längre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar