fredag 22 mars 2013

Vancouver

Men det är väl lika bra att fortsätta i bloggandets spår så man inte får så mycket skäll igen.
Tänkte då berätta 'the clean version' of my quick visit in Vancouver, enjoy أصدقائي. (jag räknar med att ni är multilingual).

Två små söta tjejer på en buss påväg mot ett annat land, Kanada. Tjejerna sitter här helt ovetandes om vad framtiden bjuder på.

Innan vi åkte hörde vi många olika läskiga historier om att man inte ens får ha med sig ett äpple, då kommer man inte in..
Då Lovisa hade kakor i sin väska var vi tyvärr tvungna att lämna henne där och fortsätta våran resa utan henne. Jag fick ju större plats då på bussen så kan inte påstå att jag klagade alltför mycket..

Men titta vem vi hittade när vi kom fram och inte Lovisa i egen hög (ehhh jaa hon ser ut att vara 5 meter längre än mig) person.
Okej självklart ljög jag förrrut, jag och Lovisa stod framme och pratade med 'gräns vakt killen' vi svarade jag vet inte på hälften av hans frågor och tillslut klämde Lovisa fram att hon hade kakor i väskan, han skrattade lite lätt och sa att vi fick gå in. Så mitt härskap du får ha med dig mat in i landet, levande bevis på det har vi, eller ja vi är bevisen, du behöver inte ens svara på hans frågor (om du har vip dårå som oss).

På detta Hostel bodde vi, SameSun, hostel kanske inte riktigt är min grej egentligen men måste säga att detta ställe va absolut toppen att bo på (om man nu inte har råd med Hilton..)

Ser ganska mörkt och trist ut måste jag erkänna men tyvärr har jag inga möjligheter att påverka detta väder. Då det är helgen för St Patrick's Day är det väldigt mycket folk på gatorna och massa ståhej. (vääääldigt mycket grönt överallt)

Tur att dom har poliser som håller koll på stället iaf måste jag säga!

Inget mot dina ölflaskor hemma i kylen Simon. En stooor skärm gjord av Heineken flaskor, givetvis tomma, nåt alko har väl druckigt upp alla.

Efter en lunch på stada och lite snabb koll i affärer var det dags att gå hem och fräscha upp dig lite (jag vet sjukt tanke, när är vi inte fräscha lixom?).
 
Efter uppfräschningen, som bestod av att ligga på våra plåtsängar, var det dags för choklad buffé för oss av det kvinnliga könet och Hockey för de lite manligare. Lovisa och Johanna ser nöjda ut iaf.

Lite av de godheter man moffade i sig under buffén, doppade mina egna jordgubbar, skillad tjej i know!

Var en gubbe som stod och gjorde créps så man fick ha på vad man ville och de va alldeles varma och goa :) Det du Fabbe är något att jobba på ;)


Ser dock godare ut än va det var, men what tha heck..

Flickor in action. As much action as you gonna get anyway.

Preparty in Maja, Johanna, Rebecka and Malins room, sprit flarrerna bara flödade!

Morgonen efter, här ska vi ut och kolla på en parad, St Patrick's Day it is!

Förstod inte riktigt vad paraden handlade om men gamla bilar åkte runt 

En otroligt konstig grön gubbe

Spelande män och kvinnor. Jag har fått en lätt kärlek till säckpipan.

Efter paraden var det dags att åka hemåt, bussresan såg vi alla bakismänniskor framemot...

Vancouver tackar och bockar för denna gång, på återseende! 
(lite såhär vi känner för gårdagen..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar